FAQ - Mest stillede spørgsmål

Hos sweetdeal står vi altid klar til at hjælpe dig, hvis du skulle have nogle problemer eller spørgsmål til din sweetdeal. For at gøre det hele nemmere for både dig og os, har vi udformet nyttige svar på nogle af det de spørgsmål som vi ofte møder fra vores sweetdeal brugere.

Hvornår modtager jeg mit værdibevis?

Værdibeviset til din sweetdeal, bliver udsendt umiddelbart efter at et sweetdeal-tilbud er udløbet, og derfor ikke længere er tilgængeligt for køb på sweetdeal.dk. Et sweetdeal-tilbud kan køre mellem 24 og 96 timer afhængigt af, hvilken by tilbuddet udbydes i, og du kan altid følge nedtællingen på en deals udløb på sweetdeal.dk.

Hvorfor har jeg ikke modtaget mit sweetdeal værdibevis?

Der kan være flere årsager til at du ikke modtager dit sweetdeal værdibevis.

  • Hvis en sweetdeal ikke er blevet aktiveret, fordi der ikke er nok der har købt dealen, så vil du ikke modtage et værdibevis eller blive trukket for beløbet på dit kreditkort, da det desværre ikke er muligt at bruge tilbuddet.

Skulle en deal være blevet aktiveret, og har du stadig ikke modtaget dit værdibevis, er årsagen ofte at dit værdibevis er fanget i de meget effektive spamfiltre som særligt hotmail og gmail benytter.

  • Hos hotmail anbefaler vi, at du kigger efter dit værdibevis i mappen i indbakken til venstre kaldet ”uønsket post” eller ”junk mail”.
  • Hos gmail ligger spamfilter-mappen i indbakken under emnet ”flere”.

Husk at du både hos hotmail og gmail kan indstille dit spamfilter så det fremover ikke fanger dine sweetdeal værdibeviser.

Du kan altid oprette en profil på sweetdeal og selv udskrive dine værdibeviser.

Skulle du ikke finde dit værdibevis i dit spamfilter, kan det skyldes, at du ved en fejl har fået oplyst den forkerte mailadresse, da du købte din sweetdeal. Skulle det være tilfældet, så kan du kontakte kundeservice på kundeservice@sweetdeal.dk – de vil være behjælpelige med, at sende dig en kopi af dit værdibevis til den korrekte mailkonto. Husk at opgive den mail adresse værdibeviset er købt på.

Opretter jeg automatisk en sweetdeal profil når jeg tilmelder mig sweetdeals nyhedsbrev eller køber en sweetdeal?

Nej – når du første gange besøger sweetdeal.dk, bliver du tilbudt at tilmelde dig vores nyhedsbrev. Herefter vil du dagligt eller ugentligt modtage vores sweetdeal-tilbud, som nemt kan købes fra sweetdeal.dk.

Det er dog også muligt at oprette en sweetdeal profil, hvor du kun behøver at opgive dine kundeinformationer ved oprettelsen, hvorefter du fremover hurtigt og nemt kan købe dine deals uden at skulle taste mail, med mere, ind igen. På denne profil, vil du også kunne finde en oversigt over dine tidligere køb samt dine sweetdeal værdibeviser.

Jeg har tidligere købt sweetdeals uden at have en profil, kan jeg se disse køb når jeg opretter mig nu?

Ja – hvis du opretter en sweetdeal profil med samme mailadresse, som du har brugt ved dine tidligere køb, så vil du her kunne se en oversigt over alle dine sweetdeal køb, samt finde dine sweetdeal værdibeviser fra tidligere køb.

Hvordan afmelder jeg sweetdeal’s nyhedsbrev?

Ønsker du ikke mere at modtage nyhedsbrevet om sweetdeal’s tilbud, kan du afmelde dette på linket der findes nederst i hvert nyhedsbrev kaldet: ”Klik her for at afmelde nyhedsbrevet”.

Skulle du mod forventning stadig modtage nyhedsbrevet herefter, kan du kontakte kundeservice på kundeservice@sweetdeal.dk - her sidder vi klar til at hjælpe dig med afmeldingen.

Kan jeg modtage nyhedsbreve med sweetdeal tilbud fra mere end én by?

Ja – du kan modtage sweetdeal tilbud fra alle de byer der kunne have interesse, du skal blot tilmelde dig nyhedsbrevet under den enkelte sweetdeal by.

Hvor længe er mit værdibevis gyldigt?

Gyldigheden af et sweetdeal værdibevis er afhængig af den enkelte sweetdeal, og er angivet på selve værdibeviset, samt i sweetdeal tilbuddet. Hvis ikke andet er angivet, er beviset gyldigt i 3 år fra udstedelsen.

Vi har desværre ikke mulighed for at forlænge denne gyldighed, og værdibeviser refunderes ikke efter udløb.

Hvor mange informationer skal jeg medbringe, når jeg vil bruge mit sweetdeal køb?

Når du gerne vil benytte dit sweetdeal køb, skal du printe og medbringe det værdibevis, som du har modtaget efter dit sweetdeal køb. Det er vigtigt at du printer hele værdibeviset ud, da dette indeholder en identifikationskode, som er unik for hvert bevis. Denne kode er lavet, for at sikre at ingen kan forfalske dit værdibevis samt, for at sikre at et værdibevis ved en fejl ikke bliver brugt flere gange. Har du oprettet en profil på sweetdeal kan du også udskrive dit værdibevis til din smartphone.

Jeg er kommet til at slette mit værdibevis, hvad gør jeg?

Du kan også nemt finde dit værdibevis ved, at oprette en sweetdeal profil med den mailadresse, som du har brugt ved dine tidligere køb. Herefter vil du kunne finde en oversigt over alle dine sweetdeal køb, samt dine dertilhørende værdibeviser.

Er du kommet til at slette dit værdibevis så kan du enten kontakte os på kundeservice@sweetdeal.dk. Her bedes du oplyse, hvilken deal du har købt, hvornår og i hvilken by, så vi kan finde frem til dit værdibevis og sende dig en kopi.

Jeg har fortrudt en Sweetdeal kan jeg få pengene tilbage?


Ja – inden for 14 dage efter at du har modtaget dit værdibevis, har du fuld fortrydelsesret, og du kan få annulleret og refunderet dit køb uden yderligere årsag.

Jeg har bedt om at få refunderet mit sweetdeal køb, men jeg endnu ikke fået pengene retur, hvorfor?

Der kan gå op til 14 dage fra dit sweetdeal køb er annulleret, og til at beløbet vil være synligt på din bankkonto. Beløbet vil inden for de 14 dage blive tilbageført til den konto det er hævet fra, og vil være angivet med afsenderen: ” Sweetdeal eller Berlingske”.

Har du betalt via MasterCard, vil beløbet først fremgå ved næstkommende månedsoversigt, såfremt udbetalingen er foretaget efter den 20. i måneden.

Jeg kan ikke få kontakt til den sweetdeal partner/butik der står bag mit sweetdeal køb, hvad gør jeg?

Skulle du ikke kunne få kontakt til den partner/butik, der er tilknyttet dit sweetdeal køb, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@sweetdeal.dk – de vil undersøge sagen nærmere og evt. sætte dig i kontakt med sweetdeal partneren.

Hvis du ikke har fundet svar på dine spørgsmål her over er du velkommen til at kontakte sweetdeals kundeservice på kundeservice@sweetdeal.dk eller evt. på tlf. 33 75 33 20